Page 172 - 7mod_din
P. 172
TEST
1
İslam Düşüncesinde Yorumlar
7. 9. Gidilecek yol
İslam’ın özüne aykırı olmayan farklı dini Takip edilen yöntem
yorum biçimlerini bir ayrılma ve ayrış-
ma olarak görmekten uzak durmalıyız. Ekol
Bu çeşit dini yorum çeşitleri bizler için Yukarıdaki kazanımlar aşağıdaki kavramın
düşünce alanında birer zenginlik oldu- hangisine aittir?
ğunu hatırdan çıkmamalıyız. Bireysel ya
da toplumsal sebepler ile İslam’ın ilkele- A) Tarikat B) İslam
rine zıt olmayan düşünce çeşitlerini birer C) Din D) Mezhep
problem görerek aramızda düşmanlığın
oluşmasına imkan tanımamalıyız. Birbir-
lerimizin ortak yönlerini görüp kardeşçe
yaşamaya çalışmalıyız.
Metinden;
II. Tarih içinde toplumu birbirine düşüren temel
etken inançla ilgili yorumlar olmuştur.
II. İslam’ın ilkelerine ters olmayan düşünce 10. Din anlayışı bağlamı esas alınarak “Beş parma-
yorumlarını birer problem olarak görmek ğın beşi bir olmaz.” sözü ne anlama gelir?
zamanla toplumda düşmanlığın artmasına A) Kişilerin sahip olduğu farklı özellikler sebebiyle din
sebep olur. anlayışının da tek olması da düşünülemez.
III. İslam’ın temel ilkeleri ile bağdaşan farklı dini B) İnsanlar farklı düşünce yapılarına sahiptir.
yorumlar birer düşünce zenginliğidir.
C) Din anlayışı Kur’ana zıt düşmemelidir.
IV. Dinin özüne aykırı olmayan farklı dini yorum-
lar toplumda ayrışmaya götürücü olmamalıdır. D) Sünnet, anlayış farklılığını ortadan kaldırır.
hangi ifadeye / ifadelere ulaşılır?
A) Yalnız I B) II ve III
C) III ve IV D) II-III-IV
11. “..........”: dünyada ve ahirette insanların mutlu olma-
ları için Allah’ın (c.c.) göndermiş olduğu kuralların
8. hepsini kesin bir şekilde kabullenmesini ve inan-
DİN DİN ANLAYIŞI masını ifade etmektedir.
I. TEKTİR BİRDEN ÇOK OLABİLİR
(bk. MEB Dinî Terimler Sözlüğü, s. 236.)
II. KAYNAĞI İNSANDIR KAYNAĞI VAHİYDİR
Tanımı yapılan kavram aşağıdakilerden hangi-
III. DEĞİŞEBİLİR DEĞİŞMEZ
sidir?
Din ve Din Anlayışı hakkında tabloda verilen
bilgilerden hangisi ya da hangilerinde yanlışlık A) Sünnet
yapılmıştır? B) İtikat
A) Yalnız I B) I - II C) Kelam
C) II - III D) Hepsi D) Tasavvuf
172