Page 36 - 8mat_dnm
P. 36

3.   Bir Olayın Olma Olasılığı =   İstenilen Olası Durum Sayısı
                                       Tüm Olası Durum Sayısı

                                                      72 cm




                                                                            54 cm





               Banu yukarıda verilen dikdörtgen kağıdın tamamını en az sayıda eş kare elde edecek şekilde parçalara ayır-
               mıştır. Daha sonra elde ettiği her bir parçanın üzerine 1,2,3,4,…şeklinde ardışık sayılar yazarak boş  bir kutuya
               koymuştur.

               Kutudan rastgele çekilen bir kartın üzerindeki sayının üç tane pozitif tam sayı böleni olan bir sayı olma
               olasılığı kaçtır?
                  1                      1                      1                     1
               A)                     B)                     C)                     D)
                  6                      3                      4                     8




           4.   Rafet ile Ömer aşağıda kuralı verilen sayının karekökünü bulma oyunu oynuyorlar.




                                                        94    91

                                                    95           125


                                                        71     68




                ➤  Önce yarışmacılardan biri yukarıdaki çarkı çeviriyor ve okun ucunun gösterdiği sayı oyuncunun oyuna baş-
                  lama sayısı oluyor
                ➤  Sonra ikinci yarışmacı çarkı çeviriyor ve okun ucunun gösterdiği sayı oyuncunun oyuna başlama sayısı olu-
                  yor. Oyuna başlama sayısı ilk oyuncununki ile aynı gelmişse oyuncu farklı sayı elde edene kadar çevirmeye
                  devam eder.
                ➤  Oyuncular oyuna başlama sayısının karekökünü yazarak oyuna başlar, sonuç tam sayı ise oyun biter sonuç
                  tam sayı değilse en son karekökünü hesapladığı sayının en küçük asal çarpanı sayıdan çıkarılarak karekök
                  alma işlemine devam edilir.
                ➤  Karekök alma sayısı ile elde ettiği tamsayının çarpımı oyunun puanı olur.

               Örneğin; çark çevrildiğinde okun ucu 20 sayısını gösterseydi, bu oyun
        SARMAL DENEME 5   ◆   18 -  2 =  16 =  kök alma 3 oyun biter. Oyun puan 3 · 4 = 12 olur.
                ◆
                    20  ➔ kök alma 1
                             18  kök alma 2
                        2 =
                    20 -
                ◆
                                 4
               Buna göre, Rafet çarkı çevirdiğinde okun gösterdiği sayı 125, Ömer çevirdiğinde 94 ise oyunu kim kaç
               puanla kazanır?
               A)  Rafet, puanı 110   B)  Ömer, puanı 128    C)  Rafet, puanı 60    D) Ömer, puanı 120

                                                         34
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41