Page 68 - 6_og_5li_ds
P. 68

6.   İslâmi bir kavram olarak ele alındığında, vahyin   9.   Sibel Öğretmen,  öğrencilerinden Hz. Adem’in (a.s.)
               gönderiliş amacı aşağıdakilerden hangisidir?     hayatını ana hatlarıyla anlatan bir sunum hazırla-
                                                                malarını  istemiştir.  Ancak teslim edilen ödevlerin
               A)  Vahiy, peygamberler aracılığıyla insanlara, hayatın
                  hangi ilkelere göre yönlendirilmesi ve nelere uyulup   bazılarına bilgi yanlışı olduğunu tespit etmiştir.
                  nelerden sakınılması gerektiğini göstermek amacıyla   Hangi öğrencinin ödevinde bilgi yanlışı vardır?
                  gönderilmiştir.
                                                                A)  Emir: Allah (c.c.), Hz. Âdem’den (a.s.) bazı eşyaların
               B)  Cenab-ı Allah (c.c.), insanı akıllı ve irade sahibi bir   isimlerini meleklere bildirmesini istedi. O da melek-
                  varlık olarak yaratmış, bu akıl sayesinde de her şeyi   lerin bilmediği bu isimleri onlara bildirdi.
                  kendi başına bulabilmesini beklemiştir.
                                                                B)  Veli: İblis ‘’Ben topraktan yaratıldım, O ise ateşten
               C)  Yüce Allah (c.c.), insanların aralıksız kendisine ibadet   yaratıldı, ben ondan daha üstünüm’’ diyerek Hz.
                  etmesini istemiş bu sebeple de emirler göndermiştir.  Adem’e (a.s.) secde etmemiştir.

               D) Yeryüzünde şerrin hâkim kılınmasını, hayrın da orta-  C)  Ayşenur: Yüce Allah (c.c.), Hz. Âdem’e (a.s.) eş olarak
                  dan kaldırılmasını sağlamaktır.                 Hz. Havva’yı yarattı. Daha sonra da onları cennetine
                                                                  koydu.
                                                                D) Melike: Zamanla Hz. Âdem (a.s.) ve Hz. Havva’nın
                                                                  çocukları oldu. Onlardan ve onların soyundan birçok
           7.      Kutsal Kitap        Peygamber                  insan türedi.
                      I. Tevrat        Hz. Musa (a.s.)
                      II. İncil          Hz. İdris (a.s.)
                      III.  Zebur       Hz. Davut (a.s.)
                      IV. Kur’an       Hz. Muhammet (s.a.v.)
               Yukarıda  yer alan  kutsal  kitap  peygamber
               eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?

                                                           OMAGE
               A)  I       B)   II    C)  III    D) IV


           8.




                                                            10.
                                                                            Kudüs bölgesinde     ?
                                                                             yaşamıştır.


                                                                         İsrailoğullarına
                                                                    ?    Peygamber olarak
               Aşağıdaki Hadisi Şeriflerden hangisi namazın              gönderilmiştir.
               önemi ile ilgili değildir?

               A)  “Yeryüzü (toprak) benim için mescit ve temiz kılın-       Hz. Yahya’nın
                  mıştır. Ümmetimden kim nerede namaz vaktine ula-           babasıdır.          ?
                  şırsa hemen orada namazını kılabilir.”
                                            (Nesâî, Mesâcid, 42)         İsrailoğulları tarafından
                                                                    ?
               B)  “Namazın dindeki yeri, başın vücuttaki yeri gibidir.”   şehit edilmiştir.
                                                  (Taberani)
               C)  “Namaz dinin direğidir, terk eden dinini yıkmış olur.”   Hakkında bilgi verilen Peygamber aşağıdaki-
                                                  (Beyhâki)     lerden hangisidir?
               D) “Kim abdestli olduğu halde abdest tazelerse, Allah   A)  Hz. Zekeriya         B)  Hz. Süleyman
                  bu sebeple kendisine on misli sevap yazar.’’
                                                                C)  Hz. Davud            D) Hz. İbrahim
                                            (Tirmizi, Taharet 44)


                                                         18
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73