Page 76 - 8moddin_20_li 1dnm
P. 76
3. Hz. Şuayb’ın (a.s.) tevhit inancına daveti karşısında Medyenliler şaşırdılar ve “… Ey Şuayb! Atalarımızın taptığı
şeylerden yahut mallarımız hususunda dilediğimizi yapmaktan vazgeçmemizi sana namazın mı emrediyor?
Oysa sen uyumlu ve akıllı birisin!"(Hûd suresi, 87. ayet.) diyerek ona inanmadılar.
Buna göre;
I. Hz. Şuayb (a.s.) tevhit dinine davetinde halkını zorlamıştır.
II. Halkı Hz. Şuayb’a (a.s.) inanmamıştır.
III. Hz. Şuayb (a.s.) yaşadığı bölgede insanlar tarafından tanınan bir kişidir.
yargılarından hangisi yanlıştır?
A) Yalnız I B) I ve II C) I ve III D) II ve III
4. Yüce Allah (c.c.) insanı akıl vererek diğer canlılar içerisinde onu özel konuma getirmiştir. Aklını kullanan insan
tercih kabiliyeti de kazanmış olur. Cüzi irade denilen bu alan, kişinin seçim yapabildiği alandır. Seçimlerini ken-
disi yapması ise onu sorumlu bir varlık yapmaktadır.
Verilen açıklamaya göre aşağıdakilerden hangisi insanın seçim yapamadığı yani sorumlu olmadığı
alanla ilgili örnek olarak gösterilebilir?
A) Anne babamızın milletine mensup olmamız.
B) Hafta sonunda maça gitmeyi planlamamız.
C) Yeni iş teklifini kabul edip farklı bir şehre taşınmamız.
D) Yeterince çalışmadığımız için sınavdan kötü not almamız.
5. • “Kimse, kendi kazancından daha hayırlı bir rızık yememiştir…"
(Buharî, Büyu’, 15.)
GENEL DENEME 19 edilmez.” (Câsiye suresi, 22. ayet)
• “Allah, gökleri ve yeri yerli yerince yaratmıştır. Böylece herkes kazancına göre karşılık görür. Onlara haksızlık
Verilen her iki ayet ve hadisin ortak konusu aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tedbir ve tevekkül B) Sağlık ve hastalık
C) Ömür ve ecel D) Emek ve rızık
74