Page 98 - Tekyurek_4lu
P. 98

3.                                              5.

                 Kader; Allah’ın (c.c.) sonsuz ilmi ve kud-         “Kitap'ta İsmail'i de an. Şüphesiz
                 retiyle, evrende olmuş ve olacak olan her          o sözünde duran bir kimse idi. Bir
                 şeyi takdir etmesidir. Yine varlıkları istediği    resul, bir nebi idi. Ailesine namaz ve
                 şekilde ve biçimde yaratması, insanların           zekatı emrederdi. Rabbinin katında
                 özgür iradeleriyle yapacaklarını Allah’ın          da hoşnutluğa ulaşmıştı."
                 (c.c.) önceden bilmesi ve düzenlemesine                      (Meryem suresi, 54-55. ayetler)
                 kader denir.


              Mehmet, sınavdan zayıf aldığında ‘’Kader utansın.’’   Verilen ayetten zekat ibadeti ile ilgili olarak
              diyen Yeliz’e, kader kavramının genel açıklamasını   aşağıdaki yargılardan hangisi çıkarılabilir?
              yukarıdaki gibi sözlükten okumuştur.
                                                              A)  Malı bereketlendiren bir ibadettir.
              Mehmet bu açıklamayı okuyarak Yeliz’e aşağı-    B)  Zenginin malında fakirin hakkı olduğunu vurgulayan
              dakilerden hangisini anlatmak istemiş olabilir?   bir ibadettir.

              A)  Yeliz’in düşüncesinde haklı olduğunu        C)  İslamiyet gelmeden önce de emredilmiştir.
              B)  Yeliz’in kader kavramını yanlış anladığını  D) Önce yakınlara verilmesi gereken bir ibadettir.
              C)  Kader kavramının sözlükte farklı anlamlara geldiğini

              D) Kader kavramının insan ile ilgili bir kavram olmadığını





                                                         OMAGE  6.



          4.
                “Allah’a ibadet edin ve ona hiçbir şeyi ortak
                koşmayın. Anne babaya, akrabaya, yetim-
                lere, yoksullara, yakın komşuya, uzak kom-
                şuya, yanınızdaki arkadaşa, yolcuya, elini-
                zin altındakilere iyilik edin. Şüphesiz, Allah
                kibirlenen ve övünen kimseleri sevmez.”
                                                          (Nisa suresi, 36. ayet)
                                                              Bursa'da faaliyet gösteren gönüllü kuruluşlar,
                                                              İzmir depremini yaşayanlar için Kızılay işbirliği ile
                                                              bir yardım kampanyası başlattılar. "Bu sene zekat
                                                              ve sadakalar İzmir'e" sloganıyla başlatılan bu kam-
                                                              panyaya bir çok iş adamı ve yardımsever de katıldı.
              Verilen ayetten aşağıdaki yargılardan hangisi-
              ne ulaşılamaz?                                  Verilen parçadan aşağıdaki yargılardan hangi-
                                                              sine ulaşılabilir?
              A)  İyilik ve yardımın gizli yapılması gerektiği vurgulan-
                mıştır.                                       A)  Zekat ve sadaka toplumsal birlikteliğe katkı sağlar.

              B)  Yardım etmenin ve yardımlaşmanın önemine dikkat   B)  Yardımlaşma ve dayanışmaya en yakınlarından baş-
                çekilmiştir.                                    lanmalıdır.
              C)  Müslümanların kardeş olduğu vurgulanarak, birlik ve   C)  Zekat ve sadaka verebilecek konuma gelmek için
                beraberlik vurgusu yapılmıştır.                 çalışmak gerekir.

              D) İnsanın cimrilik ve bencillikten uzak durması gerekti-  D) İnfak sadece Allah (c.c.) için yapılmalıdır.
                ği belirtilmiştir.


                                                       17
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103