Page 64 - 8ogparag_sb
P. 64

7.   Mahmut Bey, dersinde hikâye unsurlarıyla ilgili bilgileri verdikten sonra aşağıdaki etkinliği yapmıştır. Öğrenci-
               lerinden etkinlikteki metni hikâye unsurlarına göre ayırmalarını istemiştir.
                  Hindistan’da “Ranga Guru” olarak tanınan ünlü bir ressam varmış. İnsanlar, bu ressamın eserlerini çok beğe-
                  nirlermiş. Onun yetiştirdiği bir ressam olan Raciçi ise artık eğitimini tamamlamış ve yaptığı son resmi Ranga
                  Guru’ya götürmüş. Ondan resmini değerlendirmesini istemiş. Ranga Guru: “Sen artık ressam sayılırsın Raciçi.
                  Artık senin resmini halk değerlendirecek.” diyerek Raciçi’den resmi şehrin en kalabalık meydanına götürmesini
                  ve en görünen yerine koymasını istemiş. Yanına da kırmızı bir kalem koyarak halktan beğenmedikleri yerlere
                  çarpı koymalarını rica eden bir yazı bırakmasını söylemiş. Raciçi, soğuk havaya aldırmadan ustasının dedikle-
                  rini yerine getirmiş. Birkaç gün sonra resme bakmaya gittiğinde görmüş ki tüm resim çarpılar içinde ve nere-
                  deyse görünmüyor. Onca emek harcadığı tablosunu o şekilde görünce çok üzülmüş. Resmi alıp Ranga Guru’ya
                  götürmüş ve ne kadar üzgün olduğunu belirtmiş. Ranga Guru, Raciçi’ye üzülmemesini ve resmi yeniden yap-
                  masını söylemiş. Raciçi, resmi yeniden yapmış ve yine Ranga Guru’ya götürmüş. Ranga Guru, resmi tekrar şeh-
                  rin en kalabalık meydanına bırakmasını istemiş ama bu defa yanına bir palet dolusu çeşitli renklerde yağlı
                  boya ve birkaç fırça ile birlikte... Ayrıca yanına insanlardan beğenmedikleri yerleri düzeltmelerini rica eden
                  bir yazı bırakmasını istemiş. Raciçi denileni yapmış. Birkaç gün sonra gittiği meydanda görmüş ki resmine hiç
                  dokunulmamış, fırçalar da boyalar da kullanılmamış. Çok sevinmiş ve koşarak Ranga Guru’ya gitmiş ve resme
                  dokunulmadığını anlatmış.


                                            Bu hikâyenin unsurları şu şekildedir:
                     Kahramanlar              ...................................................
                     Yer                      ...................................................
                     Zaman                    ...................................................
                     Olay                     ...................................................

               Buna göre aşağıdaki tablolardan hangisi doğrudur?
               A)
                   Kahramanlar        Ranga Guru ve Raciçi
                   Yer                Hindistan’da bir şehir
                   Zaman              Kışın havanın soğuk olduğu bir gün
                   Olay               Raciçi’nin resimlerini şehrin ortasında sergilemesi ve resme gelen tepkiler

               B)
                   Kahramanlar        Raciçi ve halk
                   Yer                Hindistan
                   Zaman              Belirsiz
                   Olay               Öğrenci olan Raciçi’nin yaptığı resimlere halk tarafından yapılan yorumlar


               C)
                   Kahramanlar        Ranga Guru ve öğrencisi Raciçi
                   Yer                Hindistan’daki şehirlerden biri
                   Zaman              Belirsiz
                                      Ranga Guru’nun öğrencisi olan Raciçi’nin resimlerini sergilemesi ve bu resimle-
                   Olay
                                      re halk tarafından verilen tepkiler
               D)
                   Kahramanlar        Ranga Guru ve öğrencisi Raciçi
                   Yer                Sokak ortası
                   Zaman              Belirsiz
                                      Ranga Guru’nun öğrencisi Raciçi’nin resimlerine gelen tepkileri öğrenmek için
                   Olay
                                      başvurduğu yöntem

                                                         64
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69