Page 120 - 8ogtur_sb
P. 120

5.   (I)Şiirlerimi yazarken başkalarının düşüncelerini   7.    I.  Karşıdan beni de al beni de al der gibi bakan
               dikkate  almam, başkaları için  yazmanın  sanatın   karpuzlara uğramamak olmazdı.
               doğasına aykırı olduğunu düşünürüm (II)Buna kar-   II.  Tortum pazarı belki de en kalabalık günlerin-
               şılık “Şiirlerimi toplum için yazıyorum.” diyen arka-  den birini yaşıyordu bu hafta.
               daşlarıma da zaman zaman hak verdiğim olmuyor
               değil.  (III)Arkadaşlarımın böyle düşünmelerinin    III.  Senelerdir yaptığım gibi  hemencecik soluğu
               de sanatın  farklı bir çıkış noktası olduğunu bilirim.     peynir satılan tezgâhlarda aldım.
               (IV)Bu yüzden “Şiir nedir?” üzerine süslü yazılar     IV.  Elimdekileri tezgâhın yanına bırakıp en irisini
               döktürmek yerine şiirin ne olduğunu kendim için     şöyle bir yokladım önce.
               yazdığım şiirlerimde göstermeyi tercih ederim.
               (V)Bu tercihimin sonucunda da aldığım eleştirile-  Numaralanmış cümlelerle anlamlı bir metin
               rin canımı yakmadığını, zaten sanat anlayışımın bu   oluşturulmak istenirse sıralama aşağıdakiler-
               eleştirileri getirdiğini her zaman göz önüne alırım.   den hangisi olur?

               Bu metinde numaralanmış cümlelerin hangi-        A)  II - III - I - IV
               sinden itibaren düşüncenin yönü değişmiştir?     B)  II - IV - III - I

               A)  II      B)  III     C) IV     D) V           C)  IV - III - II - I
                                                                D) IV - II - I - III










                                                           OMAGE











           6.   Bir marangoz düşünün. Tezgâhının başında çalı-
               şırken zihninde dün gece Fenerbahçe’nin neden
               yenildiği sorusuna cevap arayabilir. Posta dağıtıcı-
               sı her gün gittiği bir adrese mektupları bırakmaya   8.   Hakiki marangoz, bize birçok mükemmel dolap
               giderken evde akşama ne yemek yiyeceğini düşü-   vaat eden değil, belki bir dolap yapandır. Haki-
               nebilir.  Bir  sekreter  telefonda  bir  müşteriyi  pat-  ki mimar bize birçok hayalî bina resmeden değil
               ronuna bağlarken az önce çözerken bulamadığı     fakat bir bina vücuda getirendir. Nihayet hakiki
               bulmaca cevabını hatırlayabilir. Ama - - - -     insan, sözleriyle değil yaptıklarıyla tanınır. - - - -

               Bu metnin sonuna düşüncenin akışına göre         Bu metin düşüncenin akışına göre aşağıdaki-
               aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?          lerden hangisiyle tamamlanmalıdır?
               A)  bir yazar kesinlikle böyle karakterleri eserlerinde kul-  A)  Hakiki insan, “Yapamazsın!” diyenlere rağmen hayal-
                  lanmamalıdır.                                   lerini gerçeğe dönüştürendir.
               B)  bir yazar eserine odaklandığında zihninde sadece   B)  Söz uçar, yazı kalır; unutulmak istemiyorsak sözleri-
                  yazacağı eser olmalıdır.                        mizi kâğıda aktaralım.
               C)  bir yazar eserlerinde sadece gözlemlerini değil hayal   C)  Hakiki bir marangozu, hakiki bir mimarı diğerlerin-
                  unsurlarını da kullanmalıdır.                   den ayıran da bu özelliğidir.
               D) bir yazar eserini oluştururken bulmaca çözmemelidir.  D) Muhteşem  tavırlara  ve  parlak  sözlere  bakmayınız,
                                                                  hakiki insan işbaşında belli olur.

                                                        120
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125