Page 122 - 8ogtur_sb
P. 122

5.   Hayatın anlamıdır şiir. Hayata yeni pencere-  7.   (I)Kahvaltı  dediğinde  ayvasından  vişnesine,  kayı-
               ler  açmaktır.  Yaşadım  demek  içindir  şiir,  sevdim   sısından portakalına kadar bir sürü reçel olmalı
               demek içindir. Şiiri hayatından tamamen çıkaran-  bir kere.  (II)Peynir çeşitlerinden eski kaşarından
               lara iyi gözle bakamam. Artık nefes almam, diyor   yeni kaşarına, dil peynirinden örgü peynirine
               musun? Bundan sonra yemek yemeyecek misin?       hiç yer ayırmadın mı dediğinizi duyar gibiyim.
                                                                (III)Ama bilirsiniz böyledir bazıları. (IV)Ağzını açtı
               Bu metinde aşağıdaki düşünceyi geliştirme        mı illaki tatlı çeşitlerinden biri olacak kahvaltıda.
               yollarından hangisine başvurulmuştur?
                                                                (V)Tatlı yiyelim tatlı konuşalım diyenler kesinlikle
               A)  Tanımlama             B)  Örnekleme          benim gibi insanlardır diye düşünüyorum.
               C)  Karşılaştırma         D) Tanık gösterme      Yukarıdaki metinde numaralanmış cümlelerin
                                                                hangilerinde örneklemeye başvurulmuştur?
                                                                A)  I ve II              B)  II ve V

                                                                C)  III ve IV            D) IV ve V
















                                                           OMAGE



           6.   Galeriye girdiğimde ilk işim tüm resimlerin renk-
               lerine bakmak olur. Şekillerden önce renklerledir
               benim işim. Renkler beni tatmin ederse şekilleri
               incelemeye başlarım. Karşımda şu anda da böyle
               bir tablo var. Sadece bir deniz tablosu… Ne bir   8.   Denizlerimiz balık çeşitliliği açısından birçok ülke-
               kayık, ne bir balık… Alttan başlayarak mavi renk   ye göre çok zengindir. Hamsi, sardalya, çinekop,
               gitgide açılmış ve mavinin her tonuna yer vermiş.   istavrit, tekir, lüfer, barbun bu zenginliğin belli baş-
               İmza kısmında Gülsüm imzasını görünce niye iki   lı temsilcileridir. Son yıllardaki bilinçsiz avlanma
               saattir bu tablonun karşısında durduğumun ayır-  neticesinde önümüzdeki zaman diliminde balık
               dına varıyorum. “Kafka’nın Şarkısı, Renkler Ellerim-  çeşitliliğinin azalacak olması da yadsınamaz bir
               de, Renkli Dünyam” gibi daha önce incelediğim    gerçektir. Bakanlık verilerindeki bazı türlerde %50
               tabloları aklıma geliyor. Modern  Türk resminde   gibi ciddi oranlara varan azalma hemen dikkati
               şekil ve renk üzerine kafa yoran en yetenekli res-  çekmektedir. Bu azalma oranı aynı hızda devam
               samlardan birinin Gülsüm Özaslan olmasının tesa-  ederse  2030 ve sonraki yıllarda alınacak tedbirler
               düf olmadığı bir kez daha anlıyorum.             hiç işe yaramayacaktır. Hamsideki %20, sardalya-
                                                                daki %15 azalma oranları da ciddi sinyal olarak
               Bu metnin anlatımında aşağıdaki düşünceyi
               geliştirme yollarından hangisi  kullanılmamış-   algılanması gereken rakamlardır.
               tır?                                             Bu metinle ilgili aşağıdakilerden hangisi söyle-
                                                                nemez?
               A)  Örnekleme
                                                                A)  Örnekleme yapılmıştır.
               B)  Karşılaştırma
                                                                B)  Karşılaştırma yapılmıştır.
               C)  Tanımlama
                                                                C)  Sayısal veriler kullanılmıştır.
               D) Betimleme
                                                                D) Öyküleyici anlatım kullanılmıştır

                                                        122
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127